Vi skal lære at læse og forstå hovedindholdet i tekster om skating og kitesurfing. Vi skal lære at tale lidt om sport. Vi skal lære ord og vendinger om kroppen.
Læsning (Fase 3)
Eleven kan forstå hovedindholdet af enkle tekster inden for nære emner / Eleven har viden om at læse efter hovedindhold.
Lytning (Fase 3)
Eleven kan forstå hovedindholdet af talt tysk om nære emner / Eleven har viden om at lytte efter hovedindhold.
Præsentation (Fase 3)
Eleven kan i et enkelt sprog tale om nære emner / Eleven har viden om forberedelse af enkle præsentationer på tysk.
Sprogligt fokus (Fase 1)
Eleven kan formulere enkle sætninger / Eleven har viden om den simple sætningsopbygning.
1
Læsning. Eleven kan læse, forstå og gengive hovedindholdet i tekster om sportsgrene.
2
Lytning. Eleven kan bl.a. ved at besvare spørgsmål vise, at hun kan forstå, hvad det handler om, når hun hører personer fortælle om, hvor de har smerter.
3
Præsentation. Eleven kan fortælle om nogle sportsgrene, hvad sporten hedder, og hvad hun synes om den.
4
Sprogligt fokus. Eleven kan genkende og sige, om navneord for kropsdele er der-, die- eller das-ord.
Læringsmål 1
1
Eleven læser teksten sammen med en kammerat, og de genfortæller interviewet for hinanden. Eleven behøver hjælp til at forstå ord og vendinger. Når eleven læser op, slår eleven af og til over i en fordansket udtale.
2
Eleven genfortæller interviewets indhold uden at behøve at kigge i teksten mere end et par gange undervejs.
3
Eleven forstår hurtigt indholdet i interviewet, gengiver det og går derefter over til at formulere spørgsmål og svar til et interview i en anden tekst.