Vi skal lære ord for sportsgrene. Vi skal kunne spørge hinanden om, hvilken sportsgren vi laver. Vi skal også kunne spørge om, hvordan nogen har det og kunne fortælle, hvordan vi selv har det, både når vi har det godt og skidt.
Skrivning (Fase 1)
Eleven har mod på at skrive på tysk / Eleven har viden om skrivning fra andre sprog
Skrivining (Fase 3)
Eleven kan skrive enkle sætninger / Eleven har viden om brug af opslagsteknologier.
Præsentation (Fase 2)
Eleven kan præsentere nære emner / Eleven har viden om brug af ord og udtryk om nære emner.
1
Skrivning. Eleven anvender ord og vendinger til at skrive sætninger om fx sin kat, hund e.l.
2
Skrivning. Eleven skriver en dialog, hvor der bl.a. bliver spurgt til og svaret på, hvordan det går.
3
Præsentation. Eleven præsenterer fx, hvilken sportsgren han/hun udøver.
Læringsmål 1
1
Eleven skriver enkeltord til illustrationer og har brug for at tjekke stavemåde af ordene undervejs, som eleven skriver dem.
2
Eleven præsenterer sine illustrationer ved hjælp af korte sætninger. Eleven har brug for at tjekke forslag til sætninger i bogen undervejs.
3
Eleven skriver en længere tekst med få illustrationer til. Elevens stavemåde er korrekt.