Vi skal lære nogle facts om de lande, hvor der tales tysk. Vi skal lære alfabetet.
Kulturforståelse (Fase 1)
Eleven kan placere tysktalende lande på et verdenskort / Eleven har viden om tysktalende landes geografi.
Sprogligt fokus (Fase 2)
Eleven kan udtale ord og udtryk med forståelig intonation / Eleven har viden om udtale, intonation og forholdet imellem skrift og lyd.
Skrivning (Fase 2)
Eleven kan skrive enkle ord og udtryk / Eleven har viden om forholdet mellem lyd og stavning
Sprogligt fokus (Fase 1)
Eleven kan skrive enkle udtryk klart og forståeligt / Eleverne har viden om retstavning og tegnsætning.
1
Kulturforståelse. Eleverne kan udtrykke nogle facts om de lande, hvor der tales tysk.
2
Sprogligt fokus. Eleverne kan sige de forskellige bogstavers navne på tysk. Eleverne kan skelne mellem de forskellige bogstavers lyde, når de udtaler ordene på tysk.
3
Skrivning. Eleverne kan stave ord på tysk mundtligt og skriftligt.
4
Sprogligt fokus. Eleverne kan stave ord på tysk mundtligt og skriftligt.
Læringsmål 1
1
Eleven svarer på spørgsmål om tysktalende lande fx ved hjælp af tipskuponen, men må have hjælp til at forstå nogle af ordene på tipskuponen og virker generelt usikker på de tysktalende landes geografi.
2
Eleven svarer på spørgsmålene på tipskuponen, men må drøfte med kammeraterne eller spørge læreren, hvad nogle af de rigtige svar kan være.
3
Eleven svarer let og ubesværet på spørgsmålene på tipskuponen og har en stor viden om de tysktalende lande, som eleven udtrykker skriftligt eller mundtligt i kortere sætninger på tysk.