Vi skal lære ord om musik. Vi skal lære at svare på spørgsmål og fortælle om vores og andres musikinteresse. Vi skal lære at tale om, hvad vi godt kan lide og ikke kan lide at lave i vores fritid, og hvad vi foretager os om aftenen.
Samtale (Fase 3)
Eleven kan gennemføre korte dialoger om nære emner / Eleven har viden om enkle kommunikations-strategier.
Lytning (Fase 3)
Eleven kan forstå hovedindholdet af talt tysk om nære emner / Eleven har viden om at lytte efter hovedindhold.
Præsentation (Fase 3)
Eleven kan i et enkelt sprog tale om nære emner / Eleven har viden om forberedelse af enkle præsentationer på tysk.
Sprogligt fokus (Fase 1)
Eleven kan skrive enkle udtryk klart og forståeligt / Eleven har viden om retstavning og tegnsætning.
1
Samtale. Eleven kan samtale om, hvad han foretager sig om aftenen.
2
Lytning. Eleven kan forstå og skrive, hvilke musikinstrumenter navngivne personer spiller.
3
Præsentation. Eleven kan fortælle om egen musikinteresse, hvilket instrument, han selv spiller, og hvilken musik, han godt kan lide.
4
Sprogligt fokus. Eleven kan skrive navneord med stort begyndelsesbogstav, og udfylde manglende vokaler i udsagnsord.
Læringsmål 1
1
Eleven skriver og fremfører sammen med en kammerat en dialog om, hvad de vil fortage sig om aftenen. Eleven har brug for at have teksten ved hånden og må have hjælp og støtte til såvel udtale som forståelse af ordene, når den relativt korte dialog læses op.
2
Eleven lærer sine replikker i dialogen udenad, og elevens udtale er god og forståelig.
3
Eleven kan udover at sige sine replikker med sikker og tydelig udtale også tilføje nye og relevante replikker undervejs og fx også stille og besvare spørgsmål.