Vi skal lære at forstå en tekst og selv finde på og bestemme slutningen. Vi skal dramatisere teksten og lære at spille rollerne i teksten med indlevelse. Vi skal lære at skrive billedtekster og nye replikker.
Præsentation (Fase 3)
Eleven kan i et enkelt sprog tale om nære emner / Eleven har viden om forberedelse af enkle præsentationer på tysk.
Lytning (Fase 3)
Eleven kan forstå hovedindholdet af talt tysk om nære emner / Eleven har viden om at lytte efter hovedindhold.
Læsning (Fase 3)
Eleven kan forstå hovedindholdet af enkle tekster inden for nære emner / Eleven har viden om at læse efter hovedindhold.
Skrivning (Fase 3)
Eleven kan skrive enkle sætninger / Eleven har viden om brug af opslagsteknologier.
1
Præsentation. Eleven kan spille historien (tekst A) og kan præsentere sin egen slutning.
2
Lytning. Eleven kan forstå, hvad det handler om, når hun hører om forskellige situationer hos dyrlægen. Eleven kan vælge det rigtige svar ud af flere muligheder.
3
Læsning. Eleven kan læse og forstå en tekst med en åben slutning og meddigte videre på tekstens indhold.
4
Skrivning. Eleven kan skrive billedtekster og en ny slutning til historien i et enkelt sprog. Eleven kan bruge ordbog, fx bogens kapitelordliste eller en digital ordbog.
Læringsmål 1
1
Eleven vælger sammen med nogle kammerater et mindre stykke af historien og spiller det. Eleven har brug hjælp til at forstå og udtale ordene og støtter sig meget til bogen undervejs.
2
Eleven vælger sammen med nogle kammerater noget af historien og de skriver en slutning. Eleven spiller historien og støtter sig til bogen og egen tekst undertiden ved oplæsning.
3
Eleven dramatiserer med nogle kammeraterså godt som hele historien og inkluderer deres egen slutning. Eleven dramatiserer sin rolle med indlevelse, flydende og uden brug af teksten.