Vi skal lære at tale om fag, lektier, prøver og mad i skolen. Vi skal lære at fortælle, hvad vi synes om forskellige fag. Vi skal lære mindst 20 nye ord og vendinger. Vi skal lære noget om skolesystemet i Tyskland.
Kulturforståelse (Fase 2)
Eleven kan beskrive tysktalende landes kulturer og levevis / Eleven har viden om væsentlige elementer af tysktalende landes kultur.
Lytning (Fase 1)
Eleven kan forstå hovedindhold og detaljer om nære emner / Eleven har viden om at lytte efter detaljer.
Samtale (Fase 2)
Eleven kan udveksle budskaber og holdninger / Eleven har viden om kommunikationsstrategier bestemt af situation, afsender og modtager.
Tekster og medier (Fase 1)
Eleven kan anvende digitale medier til enkel sprogproduktion på tysk / Eleven har viden om sproglige udtryksformer i digitale medier.
1
Kulturforståelse. Eleven kan søge oplysninger om og præsentere en tysk skole.
2
Lytning. Eleven kan lytte til to tyske unge, der fortæller om deres skole og opfatte forskelle og ligheder imellem den tyske skole og elevens egen skole.
3
Samtale. Eleven kan i et interview give udtryk for sin holdning til fagene i skolen.
4
Tekster og medier. Eleven kan finde oplysninger om en tysk skole på internettet.
Læringsmål 1
1
Eleven præsenterer få konkrete oplysninger om skolen hovedsagelig baseret på tal.
2
Eleven præsenterer oplysninger om skolen og giver udtryk for elementer, som hun finder interessante/mærkelige.
3
Eleven præsenterer oplysninger om skolen og drager sammenligninger med en dansk/ danske skole(r).